PŘIHLÁŠENÍ
přihlášení do systému MMS
Nejčastější dotazy, které by Vás mohly napadnout:

1. K čemu je aplikace MMS?

Aplikace MMS slouží pro rozesílání zpráv cílovým skupinám adresátů nebo i jednotlivcům. Zpráva může být odeslána jako email, ale zaměstnanci FD mohou zprávu poslat i formou SMS-ky všem, kteří mají v aplikaci MMS vyplněné číslo svého mobilního telefonu.

2. Jak se do MMS přihlásit?

Do aplikace MMS se přihlašuje pomocí stejných přihlašovacích údajů, jako k Novellu na FD, poště na FD, KOSu, FISu apod.
Autorizace pro studenty a zaměstnance ČVUT v Praze FD probíhá pomocí http://usermap.cvut.cz

3. Kdo se může do aplikace přihlásit?

Primárně pouze studenti a zaměstnanci ČVUT v Praze FD. Po kontaktování administrátora aplikace je možné zpřístupnit aplikaci i externímu vedoucímu studentského projektu.

4. Proč se nemohu do aplikace přihlásit?

Pokud jste si jist, že používáte správné uživatelské jméno a heslo a přesto se do aplikace MMS nemůžete přihlásit, zkontrolujte následující možnosti:
  • v prohlížeči jsou povoleny cookies
  • v prohlížeči je povolen javascript
  • firewall neblokuje odesílání cookies
  • zkontrolujte Vaše uživatelské jméno a heslo pomocí http://usermap.cvut.cz

5. Nepoužívám fakultní email, ale chci dostávat emaily a i SMS-ky z aplikace MMS.

Po přihlášení do aplikace si přes odkaz "NASTAVENÍ MMS" nastavte adresu emailu (položka "soukromý email"), který používáte, a nezapomeňte u něj zaškrtnout políčko "aktivní". Na stejné stránce si nastavte i číslo svého mobilního telefonu (9 číslic) – je možné zadat číslo libovolného tuzemského mobilního operátora (O2, T-Mobile, Ufon, Vodafone).

6. Nedostávám žádné zprávy z aplikace MMS.

Přihlaste se a zkontrolujte, že máte aktivovánu alespoň jednu emailovou adresu (musí být zaškrtnuto políčko "aktivní").

7. Když vyplním číslo svého mobilního telefonu nebo soukromého emailu, nebude to někde zveřejněno?

Odesílatel vždy vidí pouze jména adresátů (+ ČVUT osobní číslo a uživatelské jméno), nikdy jeho telefonní číslo nebo emailovou adresu, na kterou se mu zpráva posílá.

8. Odkud se získávají údaje o tom, do které skupiny adresátů patří jednotliví lidé?

Údaje jsou získávány z celouniverzitní databáze - KOS, USERMAP a PMSV. Tyto údaje jsou aktualizovány jednou denně, proto veškeré změny se v aplikaci MMS projeví až druhý den po aktualizaci.

9. Z čeho je financováno odesílání SMS zpráv?

Z rozvojového projektu je předplacen kredit na SMS bráně, přes kterou jsou SMS-ky posílány.

10. Proč se nevyužívají SMS brány, přes které lze posílat SMS zprávy zdarma?

Služby těchto SMS bran jsou omezené, nejsou garantované a nemají dostatečnou kapacitu, co se týče počtu odeslaných SMS zpráv za minutu. Asi by nikoho nepotěšilo, pokud by mu byla včas poslána důležitá zpráva, ale doručena by mu byla pozdě.

11. Byla mi poslána SMS zpráva, ale čas odeslání uvedený ve zprávě je odlišný od času skutečného odeslání.

SMS brány mobilních operátorů přenastavují čas odeslání zprávy. My s tím bohužel nemůžeme nic dělat, naštěstí se jedná spíše o "kosmetickou" vadu.

12. Při vytváření zprávy se mi někdy dlouze načítá seznam adresátů v kroku 2.

Tuto "vadu na kráse" jsme identifikovali pouze u prohlížeče Firefox. U ostatních prohlížečů (Internet Explorer, Google Chrome, Safari, Opera) se tento problém neobjevuje.

13. Jak ovládat aplikaci MMS?

Podívejte se na instruktážní video.
DOWNLOAD - WMV (12.3MB) DOWNLOAD - H.264/MPEG-4 AVC (17.3MB) DOWNLOAD - FLV (12.3MB)

14. Jaké technologie jsou v aplikaci MMS použity?

Aplikace je naprogramována v jazyce PHP, jsou v ní využity prvky AJAX a s daty se pracuje přes databázový systém Oracle.

15. Nenašel jsem odpověď na svoji otázku/problém.

Kontaktuje administrátora aplikace – Petra Jíru (jirapetr@fd.cvut.cz).